Cukinia w towarzystwie kaszy jaglanej i tymianku

Cukinia w towarzystwie kaszy jaglanej i tymianku

Kasza jaglana to częsty składnik moich przepisów kulinarnych. Jest całe mnóstwo powodów dla których tak się dzieje, jednym z nich jest jej smak. Lubię ją na słodko i słono, w deserach i daniach wytrawnych. Cenię ją również za właściwości odżywcze, niski IG, łatwą dostępność oraz przystępną cenę. Dziś, w duecie z cukinią, tworzą niezwykle lekkostrawne i niskokaloryczne, ale bogate pod względem wartości odżywczych danie. Świetny posiłek węglowodanowy dla osób aktywnych fizycznie i nie tylko.

Moja propozycja na cukinię z kaszą jaglaną

Składniki

  • 3 małe cukinie
  • 2 czerwone papryki
  • 2 niewielkie lub 1 duża cebula
  • 3/4 szklanki surowej kaszy jaglanej Gdzie kupić?
  • ok. 1,5 łyżeczki tymianku, sól, pieprz – do smaku
  • olej kokosowy do smażenia Gdzie kupić?
  • kilka plasterków startego dojrzewającego sera żółtego typu cheddar

Przygotowanie

  1. Cukinie myjemy pod bieżącą wodą przekrawamy na pół, wydrążamy środek i osuszamy na ręczniku papierowym.
  2. Paprykę myjemy, kroimy w kostkę. Cebulę kroimy w plasterki lub w kosteczkę. Paprykę wraz z cebulą smażymy na patelni. Dodajemy sól, pieprz i smażymy ok. 20 min. Następnie dodajemy tymianek.
  3. W międzyczasie płuczemy pod bieżącą wodą kaszę jaglaną. Płucząc kaszę przed gotowaniem pozbywamy ją gorzkiego posmaku. Gotujemy w dwóch niepełnych szklankach wody (proporcja 2:1) z dodatkiem niewielkiej ilości soli. Kasza musi wchłonąć całą wodę. Tak ugotowana kasza powinna mieć sypką konsystencję.
  4. Następnie łączymy kaszę jaglaną, u mnie 1,5 szklanki ugotowanej kaszy z warzywami (papryką, cebulą i tymiankiem) na patelni. Wszytko mieszamy, ewentualnie dodajemy sól i pieprz do smaku. Jeszcze chwilę smażymy na patelni, tak aby wszystkie składniki dobrze się połączyły.
  5. Powstałym farszem nadziewamy wcześniej przygotowane cukinie.
  6. Pieczemy w temp. 180 stopni przez ok. 25 minut.
  7. Pod koniec pieczenia posypujemy startym żółtym serem i na moment wkładamy cukinie do nagrzanego piekarnika, aby ser się roztopił.

Podajemy na ciepło, smacznego!!

Kasza jaglana

– To niezwykle wartościowa pod względem wartości odżywczych kasza, bogata w witaminy z grupy B, witaminę E oraz minerały. Jest kaszą zasadotwórczą, odkwasza nasz organizm. Jest lekkostrawna, nie zawiera glutenu.
– Bardzo dobrze komponuje się z tymiankiem.
– Pozyskiwana jest z prosa i jest jedną z najstarszych kasz.

Ciekawa jestem co myślicie o kaszy jaglanej i czy często gości na Waszych stołach. Podzielicie się ze mną :)?

Podsumowanie i ocena przepisu
Nazwa przepisu
Cukinia w towarzystwie kaszy jaglanej i tymianku
Opublikowany dnia
Czas przygotowania
Czas gotowania
Czas całkowity
Średnia ocena
51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)
Wielkanocne babeczki gryczane z żurawiną Bezglutenowe babeczki to pyszny i zdrowy smakołyk do świątecznej kawy. Przekonajcie się o tym sami :). Przepis już na blogu!
Sałatka z indykiem i awokado Ten przepis na sałatkę jest dla tych, którzy nie lubią spędzać zbyt dużo czasu w kuchni - będzie łatwo, szybko i przyjemnie, ale przede wszystkim zdrowo!
Makowo-bakaliowe ciasto z budyniem Przepis na makowo-bakaliowe ciasto z budyniem jest kolejną świąteczna inspiracją dla tych, którzy lubią w Święta połasuchować na słodko, ale dbają o zdrowie!

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*