Zdrowy czekoladowy deser

Zdrowy czekoladowy deser

Jakiś czas temu pisałam Wam, że odkąd spróbowałam miłki abisyńskiej często gości ona w mojej kuchni pod różnymi postaciami. Ta niezwykle zdrowa i smaczna kasza idealnie nadaje się do dań wytrawnych, ale świetnie też smakuje na słodko. Dziś na blogu miłka abisyńska w czekoladowej formie ;).
W upalne dni nie ma nic smaczniejszego niż pyszny, lekko słodki i zdrowy deser, podany na zimno w towarzystwie musu z dowolnych owoców. Przekonajcie się jakie to dobre :)!

Przepis na 4 babeczki

Składniki

  • 3/4 szklanki miłki abisyńskiej
  • 1,5 szklanki mleka kokosowego Gdzie kupić?
  • 2 dojrzałe banany
  • 2-3 łyżki kakao
  • opcjonalnie: wanilia, rodzynki Gdzie kupić?
  • do podania: dowolne owoce, płatki migdałowe + mleko kokosowe Gdzie kupić?

Przygotowanie

  1. Miłkę abisyńską dobrze oczyścić – przesypać do miski, zalać zimna wodą i bardzo dokładnie mieszać. Ja zwykle mieszam trzepaczką. Czyszczenie kaszy najlepiej powtórzyć 2-3 krotnie, aż woda będzie klarowna.
  2. Dokładnie oczyszczoną kaszę przekładamy do garnka i zalewamy mlekiem kokosowym.
  3. Kaszę gotujemy na małym ogniu do momentu aż wchłonie całe mleko, dość często mieszając. Po ugotowaniu wyłączamy palnik i pozostawiamy kaszę pod przykryciem jeszcze na parę minut. Kasza ma być bardzo miękka, ma się „rozpływać”.
  4. Następnie przekładamy ją do miski, dodajemy banany i kakao i wszystko dokładnie blendujemy.
  5. Powstałą masę przekładamy do dowolnych foremek, u mnie były to malutkie filiżanki. Deser wkładamy do lodówki i chłodzimy. Im dłuższy czas chłodzenia, tym lepiej.
  6. Przed podaniem przygotowujemy mus z dowolnych owoców lub, tak jak u mnie, blendujemy 2 garści płatków migdałowych z mlekiem kokosowym i odrobiną wanilii (mleka powinno być tyle, by po zblendowaniu z płatkami uzyskać gęstą konsystencję).
  7. Babeczki wyjmujemy z foremek. Ponieważ nie miałam plastycznych foremek, babeczki delikatnie oddzieliłam nożem od brzegu filiżanki i z łatwością wyszły ;). Podajemy w w wybrany przez siebie sposób.

Siła deseru tkwi w prostocie, możecie jednak coś zmodyfikować

  • Deser nie jest przeze mnie dodatkowo dosładzany, stąd zaproponowałam dojrzałe banany, które są z natury bardzo słodkie. Jeżeli macie ochotę, zdecydujcie się na dodatkową słodycz, ale koniecznie w zdrowej formie, np. syrop kokosowy z niskim Ig.
  • Do deseru możecie dodać dowolne bakalie. Dowolne, ale nigdy z dodatkiem dwutlenku siarki!
  • Standardowo ilość kakao dostosujcie do swoich preferencji smakowych. Wiecie już, że ja lubię intensywny czekoladowy smak ;).

Na zdrowie :)!

Podsumowanie i ocena przepisu
Nazwa przepisu
Zdrowy czekoladowy deser
Opublikowany dnia
Czas przygotowania
Czas gotowania
Czas całkowity

RelatedPost

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*